Dobry, zły i Munchkin – gra karciana

21/02/2018 § 1 komentarz

Indianie, kowboje i Munchiny

Dawno, dawno temu, gdzieś na dalekim Zachodzie toczyły się nieustanne pojedynki pomiędzy Indianami i kowbojami. Romantyczni, ale bezwzględni czerwonoskórzy bronili swoich ziem przed białymi osadnikami. Nie mieli jednak szans w starciu z nowoczesną technologią. Te czasy dostarczyły rozrywki kolejnym pokoleniom za młodu wychowującym się na westernach. Nic zatem dziwnego, że twórcy niezwykle popularnej serii gier karcianych Munchkin postanowili wykorzystać tę tematykę i wydać edycję, której akcja będzie toczyła się w saloonach i kopalniach Dzikiego Zachodu!

Jak wygląda Dziki Zachód?
Tak jak w każdej wersji, w pudełku znajdują się dwa rodzaje kart: Drzwi i Skarby oraz jedna kostka sześciościenna. Przed rozpoczęciem zabawy każdy z od trzech do sześciu graczy otrzymuje po cztery kartoniki obu typów i przygotowuje dziesięć znaczników (monet, kamyków, kostkę K10) do liczenia poziomów. Następnie wykorzystując swoje karty, jeśli znajduje się tam jakiś ekwipunek, można uzbroić lub ubrać swoją postać, albo też dać jej profesję.

Na początku swojej tury uczestnik dobiera kartę Drzwi, żeby przekonać się, co go spotka. Jeśli jest to przeciwnik, należy z nim walczyć (zwycięstwo zależy od naszego poziomu oraz bonusów posiadanych przedmiotów), jeśli klątwa, dostosować się do jej efektu, jeśli natomiast jakikolwiek inny typ wydarzenia, wziąć go na rękę. Jeśli pierwszą kartą nie był wróg, można albo dobrać nową kartę, lub zagrać przeciwnika z ręki i rozpocząć z nim walkę. Za pokonanie jakiegokolwiek adwersarza, otrzymuje się jeden poziom (startujemy z jednym), natomiast gracz, który osiągnie dziesiąty, wygrywa grę.

Czy Indianie byli dobrzy?
Najnowsza edycja niewiele różni się od poprzednich. Jedyną różnicą w zasadach są konie, czyli duże przedmioty, które nie liczą się do limitu kart, aczkolwiek można posiadać tylko jednego czworonoga. Jeśli rumak pojawia się w karcie drzwi, można zadecydować, żeby go nie ujeżdżać, ale potraktować jako potwora i z nim zwalczyć, wtedy jego siła liczona jest jako dwukrotność bonusu jaki daje. Pomijając te szalone ogiery, reszta zasad jest identyczna, jak standardowej wersji gry. Zapewnia również tyle samo rozrywki. Wesołe starcia, gdzie wszyscy sobie nawzajem pomagają, by na pewnym etapie zmienić się w bezlitosną szarpaninę, w której większość graczy pomaga potworom w pokonaniu przeciwników. Wszystko to towarzystwie naprawdę kolorowej zgrai zasiedlającej Amerykę Północną ponad sto lat temu. Absurdalność kart idzie w parze z ich szatą graficzną, tradycyjnie tworzoną przez Johna Kovalica, któremu jak zwykle – mimo umowności stosowanej kreski udało się uchwycić (czy wręcz stworzyć) klimat.

Jeśli zatem jesteście fanami Munchkina, wiecie czego się spodziewać. Mogłoby się wydawać, że dostajemy do ręki kolejny odgrzewany kotlet, jednak Dobry, zły i Munchkin zapewnia sporo śmiechu i rozrywki. Co prawda nie wyróżnia się niczym od poprzedników, co z jednej strony czyni go dobrym kandydatem, żeby stać się również waszą pierwszą edycją munchkinową, a z drugiej dla fanów tytułu kontynuację ulubionego tytułu. Sięgając zatem po tę pozycję spodziewajcie się tego, co już dobrze znacie – ani lepszego, ani gorszego. Ta gra jest dobra, zła i jest Munchkinem!

„Dobry, zły i Munchkin”, J. H. G. Hendriks & Steve Jackson (projektant), John Kovalic (ilustracje), Wydawca: Black Monk Games.
Wiek graczy od 10 lat, czas rozgrywki 90 minut, liczba graczy 3-6.

[autor: Paweł Olejniczak]

{grę można kupić m.in. w poznańskiej księgarni KiK, która mieści się na ul. Św. Marcin 26; wszyscy, którzy wybiorą się do KiK-u (lub zamówią książkę via wiadomość fb: klik! klik!) na hasło „kopiec kreta” otrzymają możliwość kupienia gry z rabatem 10%}

Reklamy

Tagged: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

§ One Response to Dobry, zły i Munchkin – gra karciana

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s

What’s this?

You are currently reading Dobry, zły i Munchkin – gra karciana at Kopiec Kreta.

meta

%d blogerów lubi to: