Baśnie #16: Superdrużyna

22/02/2016 § Dodaj komentarz

B-Men, czyli baśniowi X-Meni

f-menBaśnowcy muszą pokonać Pana Mrocznego. Nie mają innego wyjścia. Jeśli tego nie zrobią, zostaną całkowicie unicestwieni. Wydawało się, że Kampanula (eks Frau Totenkinder) znalazła sposób na obezwładnienie złego – epizod starcia przedstawiony był w tomie Róża Czerwona (klik! klik!). Radość była jednak przedwczesna. Mroczny okazał się silniejszy od całej magii, którą przez wieki gromadziła czarownica. Baśniowcy zostali kolejni raz pobici i zmuszeni, aby z Farmy salwować się ucieczką. Aktualnie przebywają w magicznym królestwie Muchołapa.

Przystań to już ostatni bastion obronny. Na miejscu inicjatywę przejmują Pinokio i Ozma, Mark Buckinghamktórzy wpadają na pomysł utworzenia superdrużyny o wdzięcznej nazwie: B-Men. Pinokio jest fanem docześniackich komiksów, dlatego wzoruje ekipę herosów na X-Menach. Sam dobrze gra rolę prawdziwego lidera – przez cały album porusza się na wózku inwalidzkim – skojarzenia z profesorem Xavierem są jak najbardziej na miejscu. Rekrutacja członków drużyny, którzy nie mogą czuć strachu oraz ćwiczenia bojowe zajmują sporą część fabuły omawianego tomu. W działaniach B-Menów jest sporo niefrasobliwości: herosi muszą mieć odpowiednie stroje i nowe, straszne przydomki.

Czy do ostatecznej walki z Mrocznym stanie superdrużyna? Odpowiedź na to pytanie poznają wszyscy ci, którzy po komiks sięgną. Osobiście spodziewałem się zdeczka innego zakończenia tego relewantnego dla Baśniowców wątku. Dałem się zwieść scenarzyście. Zapomniałem, że Bill Willingham lubi wykorzystywać postaci dalszego planu, którym ni stąd, ni zowąd rozpisuje znaczące role. W dużym stopniu siła Baśni polega właśnie na przenoszeniu wartości i odpowiedzialności na pomniejszych bohaterów.

Obok głównej opowieści w albumie pomieszczono jeszcze dwie historie. W pierwszej Bufkin wydostaje się w końcu z biura dyrekcji i po wielu dniach podróży trafia do krainy Oz, basnieczyli miejsca skąd pochodzi. W drugiej przenosimy się do Uśpionego Miasta, w którym nowo mianowani książęta bezskutecznie próbują obudzić Śpiącą Królewnę.

Superdrużyna to część, w której kilka ważnych dla uniwersum wątków zostaje definitywnie zamkniętych: sprawa z Panem Mrocznym czy Wiatrem Północnym. Dodatkowo scenarzysta zapowiada czytelnikowi, co czeka go w kolejnych tomach – enigmatyczny epizod z Różą Czerwoną i tajemniczą wróżką, która przepowiada przyszłość siostrze Śnieżki. Skromny przedsmak pobudza apetyt. Dlatego tym bardziej cieszy fakt, że Egmont premierę kolejnego tomu zapowiedział na kwiecień.

Bill Willingham (scen.), Mark Buckingham & Steve Leialoha & Andrew Pepoy & Terry Moore & inni (rys.), „Baśnie #16: Superdrużyna”, tłum. Krzysztof Uliszewski, Klub Świata Komiksu – album 941, Wydawnictwo Egmont Polska Sp. z o.o., Warszawa 2016.

[scenariusz: 4+, rysunki: 4, kolory/cienie: 4]

João Ruassklep{komiks można kupić tu: klik! klik!}

Advertisements

Tagged: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

What’s this?

You are currently reading Baśnie #16: Superdrużyna at Kopiec Kreta.

meta

%d blogerów lubi to: