Rekomendacje: Fistaszki zebrane 1975-1976

06/10/2015 § 4 komentarze

fistaszki-zebrane13_1975-76Dzień, w którym Wydawnictwo Nasza Księgarnia wypuszcza na rynek kolejny tom Fistaszków zebranych, to dla mnie takie małe święto. Dzieje się to w regularnych odstępach, ale jedynie dwa razy w roku: zawsze w maju i zawsze w październiku. I tak to jest od 2008 roku, kiedy ukazał się pierwszy tom, którego niestety nie mam w swoich zbiorach. Dlatego, jeśli ktoś chciałby odsprzedać, to ja bardzo chętnie!Fistaszki 13_str.7-8-page-001Z 26. Międzynarodowego Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi przywiozłem ponad 20 kilogramów komiksów i picturebooków. Pierwszy raz swoje stoisko miała oficyna Nasza Księgarnia i specjalnie dla wielbicieli Charliego Browna & Sp. przedpremierowo można było nabyć 13 tom, obejmujący paski z lat 1975-1976.

Fistaszki 13_str.7-8-page-002Całość, oryginalnej edycji Fantagraphics, The Complete Peanuts liczy sobie 25 woluminów, czyli w Polsce przekroczyliśmy półmetek. Jeśli rodzimy wydawca utrzyma w/w cykl, to przez sześć lat dwa razy do roku będziemy biegać do księgarni po Fistaszki.

Fistaszki 13_str.4-page-001Ze wszystkich łódzkich zakupów i zdobyczy bardzo się cieszę, będę miał co czytać przez najbliższe tygodnie. Mam w czym wybierać. Właściwie już wybrałem. Od wczoraj przeczytałem pierwsze 50 stron dzieła Charlesa Schulza. Dziś pewnie kolejnych 50 stron, jutro kolejne…Fistaszki 13_str. 28-29-page-001Charles M. Schulz (scen. & rys.), „Fistaszki zebrane 1975-1976”, przeł. Michał Rusinek, Nasza Księgarnia, Warszawa 2015.

sklep{komiks można kupić tu: klik! klik!}

Tagged: , , , , , , , , , , , , , , ,

§ 4 Responses to Rekomendacje: Fistaszki zebrane 1975-1976

  • 5000lib pisze:

    Mam pytanie, od czego zacząć fistaszkowanie?

    • giera pisze:

      każdy tom jest dobry, właściwie nie ma większego znaczenia, po który się sięgnie. ja nadal jestem bez lektury pierwszego tomu, a uwielbiam. sprawdziłem, że na serwisie biblionetka najwyżej oceniłem tom 7 „Fistaszki zebrane: 1963-1964” na 6, więc może od tego?

  • Agnes pisze:

    Pewnie od pierwszego tomu, którego nie ma ;)

  • Yś Książkowy pisze:

    Nie koniecznie od pierwszego :) I nie tylko dlatego, że go nie ma. Ale dlatego, że jest całkiem inny. Postaci są narysowane nieco inaczej niż te w późniejszych tomach.
    Mnie by Fistaszki po jego lekturze nie wciągnęły ;) Najlepiej zacząć od tego, który akurat jest dostępny :) Bo choć Fistaszki się rozwijają, to nie na tyle, by zaczynając od późnego tomu zgubić się w akcji :P

Skomentuj

What’s this?

You are currently reading Rekomendacje: Fistaszki zebrane 1975-1976 at Kopiec Kreta.

meta

