Bezwstydny Mortdecai & Luke Pearson

31/01/2015 § 2 komentarze

nie wymachujDziś, gdy byłem w księgarni w oczy rzuciła mi się okładka książki Nie wymachuj mi tym gnatem. Dłuższa chwilę jej się przyglądałem, miałem wrażenie, że jest w niej coś znajomego. Nie fragment mężczyzny, który siedzi w głębokim fotelu, już prędzej przeciwległa część ilustracji: ptaszek w klatce i dwa rzędy butelek, a także podłoga i ściana z oknem. I, oczywiście, kolory.

Ale to zrozumiałem potem, gdy już odkryłem, że autorem ilustracji na okładce powieści Kyrila Bonfiglioli jest nie kto inny, jak Luke Pearson. Wówczas stało się jasne, dlaczego intuicyjnie wyczuwałem, że znam rysownika odpowiedzialnego za oprawę graficzną.

Pearsona nie trzeba specjalnie przedstawiać. W naszym kraju ukazały się dotychczas trzy jego albumy: Hilda i Troll, Hilda i Nocny Olbrzym oraz Hilda i Ptasia Parada, być może w tym roku pojawi się jeszcze czwarty album z tej serii – Hilda and the Black Hound. Nie powiem, było by miło. Angielski autor ma na swoim koncie także: Everything We Miss. A aktualnie trwa jego przygoda z serialem animowanym Adventure Time.

Bezwstydny MortdecaiWydanie w Polsce powieści Nie wymachuj… nierozerwalnie wiąże się z filmem Bezwstydny Mortdecai, który jest ekranizacją powieści Bonfigliolego. W szalonej komedii grają m.in. Johnny Depp oraz Gwyneth Paltrow. Nie miałem okazji ani czytać ani czytać książki, ani oglądać filmu. Obie produkcje zbierają niezbyt pozytywne recenzje, ale już prędzej przeczytam kryminał. Chociaż istnieje niebezpieczeństwo, że wydawnictwo Czarna Owca nie wyda kolejnych książek z cyklu.

Poniżej prezentuje oryginalne okładki Pearsona do pozostałych książek Bonfigliolego.
(Proszę pamiętać, że wystarczy kliknąć na ilustrację, a otworzy się we większej rozdzielczości).

Something Nasty In The Woodshed After You With The Pistol

The Great Mortdecai Moustache Mystery All the Tea in China

Jeśli kogoś zainteresował wpis o komiksiarzach projektujących okładki i ilustracje na nie, to polecam jeszcze zapoznać się z notką o książce Seria niewłaściwych pytań #1: Kto to być może o tej porze? Lemony’ego Snicketa, do której oprawę graficzną przygotował Seth: klik! klik!

Tagged: , , , , , , , , , , ,

§ 2 Responses to Bezwstydny Mortdecai & Luke Pearson

Skomentuj

What’s this?

You are currently reading Bezwstydny Mortdecai & Luke Pearson at Kopiec Kreta.

meta

