Trzy pytania i trzy odpowiedzi

05/01/2015 § 2 Komentarze

Paulina prowadząca bloga Za mało książek (klik! klik!) nominowała mnie do gry (?), zabawy (?), łańcuszka (?) o nazwie Liebster Blog Award. Dziękuję. Zasadniczo chodzi o to, aby odpowiedzieć na pytania i podać je dalej.

Liebster Blog Award

Bloguję od ponad 10 lat. Pierwsze blogi poszły w niebyt (zostały zdjęte & wykasowane), ale niektóre jeszcze wiszą w sieci, np. Outremer, Belem, Zamorze & Hajfa. Dlatego miałem już nie raz okazję zetknąć się z zabawami typu: „Odpowiedz i podaj dalej”. Przyznaję, zwykle w nich nie uczestniczyłem, tym razem jednak zdecydowałem się wziąć udział. Połowicznie, bo jedynie spróbuję odpowiedzieć na pytania zadane przez Paulinę, nie będę ich przekazywał dalej.

1. Czy twoim zdaniem jest możliwa skuteczna promocja czytelnictwa? Jak można tego dokonać?

Tak. Non stop i wszędzie, i ze wszystkimi należy nawijać o książkach. Aby nie być gołosłownym, posłużę się jednym ze swoich ulubionych cytatów: „(…) nie mam się (…) za głos zbiorowego sumienia, lecz tylko za jednego z jej szeregowych pracowników, domokrążcę, co uważa, że popularyzacja czytania i literatury jest psim obowiązkiem każdego, kto ma ku temu okazję”. (z: Piotr Śliwiński, Świat na brudno, Warszawa 2007.)

2. Jaka powinna być według ciebie współczesna lub wymarzona biblioteka?

batmanNie pamiętam, kiedy ostatni raz korzystałem z wypożyczalni w bibliotece… Z czytelni a i owszem, bo w Poznaniu (w Bibliotece Uniwersyteckiej) jest jeden z największych zbiorów komiksowych w Polsce (klik! klik!). Do tego BU organizuje świetne wydarzenia: wychodzi ze swoimi zbiorami „w miasto” do potencjalnych czytelników, organizując w różnych miejscach i przy różnych okazjach Obwoźna Czytelnia Komiksów – za to bardzo sobie cenię BU i ich pracowników.
Tak sobie myślę, że jeśli miałbym wypożyczać książki do domu, to chciałbym mieć szeroki do nich dostęp, czyli przechadzać się między półkami w poszukiwaniu interesującej mnie pozycji. Zdaję sobie sprawę, że jest to prawie niemożliwe do zrealizowania, ponieważ za dużo się wydaje.

3. „Nie wszyscy wiedzą, że jest wiele wszechświatów. Są wszechświaty Grube i Chude, Kolorowe i Nadmuchiwane, Mrugające i Odrzutowe” (z: Bromba i inni) – jak opisałabyś/opisałbyś swój wszechświat?

Jako przestrzeń, w której pozostało już niewiele miejsca na nowe książki. I dlatego kupuję ich dużo mniej niż kiedyś. Nawet mam nadzieję, że jeszcze się ograniczę, ponieważ dostałem Kindle i ostatnio czytam „z ekranu”.

Jean-Jacques Sempé, Le chat dans la grande bibliothèque

Jean-Jacques Sempé, Le chat dans la grande bibliothèque

Nie wiem, czy moje odpowiedzi kogoś zainteresują, a Paulinę usatysfakcjonują, jednakże tymczasem nie mam nic więcej do powiedzenia.

Tagged: , , , , , , , , , ,

§ 2 Responses to Trzy pytania i trzy odpowiedzi

Skomentuj

What’s this?

You are currently reading Trzy pytania i trzy odpowiedzi at Kopiec Kreta.

meta

