Rekomendacje: Sportowa rodzinka

08/07/2014 § Dodaj komentarz

sportowa rodzinkaZ początkiem lipca ukazała się książka Sportowa rodzinka z tekstem Macieja Musielaka a ilustracjami Tomasza Samojlika. Poprosiłem Tomka, aby przesłał ilustracje oraz przybliżył publikację, oto co napisał:

Wydawnictwo (Wydawnictwa Sportowe i Naukowe) zaprosiło mnie do współpracy – temat był mi bliski (rodzinne uprawianie sportów, zdrowe, racjonalne odżywianie, fajne relacje w rodzinie), pozwalał mi popróbować czegoś nowego (w świecie żubrów i ryjówek rysuję stosunkowo mało rowerów i sprzętu tenisowego), a zarazem książka nie była na tyle duża, by zająć mi pół roku, więc się zgodziłem.
Książka to zbiór wierszy poświęconych usportowionej rodzince, bardzo zabawnie i z wielką lekkością pióra napisanych przez Macieja Musielaka.
Niestety nie było wiersza o koszykówce, choć udało mi się elementy NBA przemycić w jednej z ilustracji… Przesyłam rozkładówkę z moim ulubionym ciasteczkowym koszykarzem.

ciasto

Mam nadzieję, że efekt jest akceptowalny. Jestem za to pewien, że wspólna lektura tych wierszy z dziećmi może zrobić dużo dobrego. Na przykład skłonić dzieci do pytań w stylu: Tato, a dlaczego my razem nie biegamy? Kiedy pójdziemy pograć w piłkę?

wierszyk_o_triathlonie

Opis wydawcy:
Po co triathlonistom pianki, dlaczego biegacze tak sapią w czasie maratonu i co to jest joko kage? Na te pytania i wiele innych odpowie Sportowa rodzinka.
Maks, jego rodzice, siostra Zuzia i brat Antek kochają sport. Biegają, pływają, jeżdżą na rowerach, rolkach i nartach. Znajdują też czas na tenis, karate, piłkę nożną i wędrówki po górach. Poza tym wiedzą, jak dobrze można się bawić kibicując na imprezach sportowych i… jak ważna jest zdrowa dieta. Z nimi nie można się nudzić! Wiersze o ich sportowych przygodach będą nie tylko świetną lekturą na dzień dobry i dobranoc, ale też pomogą dzieciom zrozumieć i pokochać aktywność fizyczną oraz zdrowy styl życia.

Maciej Musielak (tekst), Tomasz Samojlik (ilustracje), „Sportowa rodzinka”, Wydawnictwa Sportowe i Naukowe 2014.
format: 200×200 mm; oprawa: twarda; liczba stron: 36; premiera: 1 lipca b.r.

{książkę można kupić tu: klik! klik!}

Tagged: , , , , , , , , , , , , ,

Skomentuj

What’s this?

You are currently reading Rekomendacje: Sportowa rodzinka at Kopiec Kreta.

meta

