(moje) komiksy roku 2013, część III

31/12/2013 § 3 Komentarze

Najlepszy pojedynczy zeszyty serii trwającej lub zakończonej

Heloiza1. Hermann {właśc. Hermann Huppen} (scen. & rys.), „Wieże Bois-Maury #2: Heloiza de Montgri”, tłum. Grzegorz Przewłocki, Wydawnictwo Komiksowe, Warszawa 2013.
Po przeczytaniu pierwszego tomu z tej serii, byłem może nie rozczarowany, ale zawiedziony. Spodziewałem się niewiadomo jakich „fajerwerków”. Tam i siam przekazywałem swoją opinię. Miesiąc później przeczytałem Heloizę i mnie olśniło: klasyczna robota. Dziś się już takich serii komiksowych nie robi. Dziś się już tak serii komiksowych nie robi. Doceniłem rysunek, kolory. A także poczucie humoru Hermann. Wszystko za sprawą drugiego albumu. I właściwie swoje negatywne słowa o tej serii, które w prywatnych rozmowach przekazywałem tam i siam, aktualnie oficjalnie odszczekuję. Jestem fanem serii Wieże Bois-Maury!

Ralph Azham2. Lewis Trondheim (scen. & rys.), „Ralph Azham #1: Czy oszukuje się tych, których się kocha?”, tłum. Katarzyna Sajdakowska, timof comics, Warszawa 2013.
Za „niebohaterskiego” głównego bohatera. Za lekkość, absurd, dialogi. Za dużo dobrej zabawy, jaką miałem podczas czytania.

pluto3. Naoki Urasawa & Osamu Tezuka (scen.), Naoki Urasawa (rys.), „Pluto #8”, tłum. Radosław Bolałek, Hanami, [bmw] 2013.
Za pouczające człowieczeństwo w wykonaniu robotów masowej zagłady.

profesor bell4. Joann Sfar (scenariusz), Tanquerelle (rysunki), „Profesor Bell #3: Rowerem przez Irlandię”, tłum. Magdalena Kurzyna, Mroja Press, Warszawa 2013.
Za uzasadnienie musi wystarczyć moja recenzja, którą można przeczytać tu: klik! klik!

za imperium5. Merwan & Vivès (scen. & rys.), „Za Imperium #1: Honor”, tłum. Krzysztof Konopacki, Centrala – Mądre komiksy, Poznań 2013.
Za rozrywkę. Więcej można przeczytać tu: klik! klik!

koziorozec6. Andréas {właśc. Andreas Martens} (scen. & rys.), „Koziorożec #6: Atak”, przeł. Olga Zasępa-Bietti, Wydawnictwo Sideca, Warszawa 2013.
Za uzasadnienie musi wystarczyć moja recenzja, którą można przeczytać tu: klik! klik!

egipskie ksiezniczki7. Igor Baranko (scen. & rys.), „Egipskie księżniczki #1”, tłum. Wojciech Birek, timof comics, Warszawa 2013.
Za uzasadnienie musi wystarczyć moja recenzja, którą można przeczytać tu: klik! klik!

Ikigami8. Motorō Mase (scen. & rys.), „Ikigami #10”, tłum. Radosław Bolałek, Hanami, bmw, 2013.

Zabojca9. Matz. {właśc. Alexis Nolent} (scen.), Luc Jacamon (rys.), „Zabójca #4: Więzy krwi”, tłum. Katarzyna Sajdakowska, Wydawnictwo Taurus Media, Piaseczno 2013.
Za płatnego zabójcę, któremu nie jest wszystko jedno.

Basnie10. Bill Willingham (scen.), Mark Buckingham & Peter Gross & Andrew Pepoy & Michael Allred & David Hahn (rys.), „Baśnie #12: Czasy mroku”, tłum. Krzysztof Uliszewski, Klub Świata Komiksu – album 798, Wydawnictwo Egmont Polska Sp. z o.o., Warszawa 2013.
Za reaktywację. Serial zaczynał się robić nudnawy, ale Willingham znalazł remedium.

Tagged: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

§ 3 Responses to (moje) komiksy roku 2013, część III

  • „Wieże Bois-Maury” to bardzo dobry komiks jest :) Więc podpisuję się pod opinią. Jest i bogate tło historyczne, jest i wielce interesująca obyczajowość (chociaż zakładam, że przy pełnej wiedzy historycznej lektura mogłaby okazać się niepomiernie ciekawsza) jest także skupienie na problemach plebsu i biednej tłuszczy (nie licząc Aymara). Wszystko to daje pokaźny efekt finalny. Aymar troszkę intryguje, chociaż póki co „przeszkadza” mi jego rola w w tej serii, rola która wydaje się… nijaka. Niby coś tam mamrocze o odzyskaniu Bois-Maury, ale tak naprawdę to jego wędrówka wydaje się na razie dość bezcelowa i chaotyczna. Całość jednak wyborowa :) No i jeszcze jedno: staruszek i Aldegonda – para godna co najmniej spin-offu! :D

  • takitutaki pisze:

    ciekawe podsumowanie.. ja ostatnio czytałem coś z Walking Dead w wersji elektronicznej.. a z komiksów ostatnie co kupiłem to było chyba Good morning Wietnam wieki temu hehe, ale blog masz ciekawy więc pośledzę co w komiksowym świecie piszczy :)

Skomentuj

What’s this?

You are currently reading (moje) komiksy roku 2013, część III at Kopiec Kreta.

meta

