(moje) komiksy roku 2013, część II

29/12/2013 § Dodaj komentarz

Wczoraj na pierwszy ogień poszły najlepsze autorskie albumy zagranicznych twórców: klik! klik!
Dziś przedstawiam listę dziesięciu komiksów autorstwa polskich rysowników i scenarzystów, których czytanie sprawiło mi najwięcej frajdy. Lista nie zawiera komiksów dla dzieci, stąd dla niektórych pewnie ewidentny brak produkcji m.in. Tomasza Samojlika…
Wypis, na prośbę Moniki, został uzupełniony okładkami albumów oraz krótkimi uzasadnieniami.

Najlepszy album polskiego twórcy wydany w 2013:

noir1. Łukasz Bogacz & Wojciech Stefaniec (scen.), Wojciech Stefaniec (rys.), „Noir”, timof comics, Warszawa 2013.
Za uzasadnienie musi wystarczyć moja recenzja, którą można przeczytać tu: klik! klik!

maczuznik2. Michał Rzecznik (scen.), Daniel Gutowski (rys.), „Maczużnik”, Centrala – Mądre komiksy, Poznań 2013.
Za zaprojektowanie „produktu”. Za „czytelniku bądź aktywny!”. Czasem zapominamy, że książka jest także przedmiotem i to użytkowym. Michał i Daniel przygotowali interaktywną układankę, którą samemu w zaciszu pędzącego pociągu należy sobie poskładać. Dodatkowo dla Daniela fenomenalne rysunki.

przygody nikogo3. Mikołaj Tkacz (scen. & rys.), „Przygody Nikogo”, Centrala – Mądre komiksy, Poznań 2013.
Za pierwszy tak głęboko metafizyczny komiks w Polsce. Od pewnego czasu „noszę” długi tekst, który będzie uzasadniał pierwsze zdanie. Mam nadzieję, że mi się to z początkiem roku uda.

Fugazi4. Marcin Podolec, „Fugazi Music Club”, kultura gniewu, Warszawa 2013.
Za to, że jest kameleonem.

Warszawa5. Michał Rzecznik (scen. & rys.), „Warszawa”, Wydawnictwo ANTY, Warszawa 2013.
Za pełnowartościowy komiks bez ilustracji, ale z rysunkami, który dodatkowo jest zabawny. I przypomina mi prozę Ingvara Ambjørnsena.

mrozekwobrazkach6. Sławomir Mrożek, „Mrożek w obrazach”, Noir Sur Blanc, Kraków 2013.
Mistrz: klik! klik!

ludziestefaniec7. Wojciech Stefaniec (scen. & rys.), „Ludzie, którzy nie brudzą sobie rąk”, timof comics, Warszawa 2013.
Za uzasadnienie musi wystarczyć moja recenzja, którą można przeczytać tu: klik! klik!

Tesla8. Jacek Świdziński (scen. & rys.), „A niech cię, Tesla!”, kultura gniewu, Warszawa 2013.
Skoro jest Mistrz, to musi być też Uczeń i Kontynuator.

Dobro i Zlo9. Sławomir Lewandowski (scen. & rys.), „Dobro i Zło”, DIY, [bmw] 2013.
Bo niezmiernie i nieodmiennie mnie bawi poczucie humoru tego autora, o czym pisałem: klik! klik! lub tu: klik! klik!

nenufaria10. Piotr Szreniawski (scen.), Edyta Bystroń (rys.), „Nenufaria”, DIY, [bmw] 2013.
Bo mam słabość do ilustracji autorki.

Tagged: , , , , , , , , , , , , , , ,

Skomentuj

What’s this?

You are currently reading (moje) komiksy roku 2013, część II at Kopiec Kreta.

meta

