Rekomendacje: Jungle Night

27/11/2013 § Dodaj komentarz

renata gasiorowskaW zestawie najnowszych mini kuš!, od numeru 18 do 21, które dziś mają swoją premierę znajduje się także komiksowy mini-album polskiej autorki – Renaty Gąsiorowskiej, który nosi tytuł Jungle Night.
Poprosiłem Renatę, aby w kilku zdaniach opowiedziała o swej mini-książce („mini”, ponieważ całość liczy sobie 28 stron, a format jest niewielki, a poręczny, bo A6) i o tym jak doszło do współpracy z kuš! komikss. Z naszej korespondencji wyszła mini-rozmowa:

Do współpracy doszło tak, że David Schilter wysłał mi maila z zapytaniem, czy nie zrobiłabym mini kuš!. Oczywiście się zgodziłam. Mój komiks miał być w poprzedniej serii. No wiesz, w tej z Inés Estrada i Emelie Östergren, ale się nie wyrobiłam. Musiałam najpierw zrobić film animowany do szkoły, dlatego dopiero teraz jestem. plansza

To nie jest Twoja pierwsze publikacja dla „kuš! komikss”.
Wcześniej moje komiksy były w magazynie š! drukowane 2 razy. Łotweską ekipę poznałam w Poznaniu podczas Ligatury w 2011 roku, gdy uczestniczyłam w piczingu, Dawid był jednym z jurorów. A w zeszłym roku byłam na warsztatach w Rydze organizowanych przez nich. Oprócz szorów w różnych polskich (m.in. w Maszinie) i zagranicznych zinach nigdy nie miałam samodzielnej publikacji, żadnego albumu. Jungle Night to moja pierwsza zupełnie solowa produkcja i do tego wydany na Łotwie, ale po angielsku!

Możesz trochę opowiedzieć o fabule?
plansza renataNie chcę zdradzać za wiele, powiem tylko, że jest to trochę emo-historyjka o tajemniczym zniknięciu nastoletniej dziewczyny podczas imprezy w dżungli. Tak jak w obu moich poprzednich szortach z š!, tradycyjnie wszystkie występujące postaci są zwierzątkami. A bohaterka przypomina trochę dziewczynki z tamtych historyjek, dlatego myślę, że to się całkiem ładnie składa w jakiś dłuższy ciąg a nawet całość.

Tak, pamiętam w 9. numerze jest dziewczynka, która aby zaimponować koleżankom, sika w windzie. Czy w „Jungle…” również ona występuje? gasiorowska
Nie, bohaterka z mojego mini kuš! na pewno nie jest dokładnie tą samą osobą. W numerze kobiecym, o którym wspomniałeś, była Lotta Axolotl. W numerze 11, tym o sztuce, występowała Niebieska (Blue, taki był też tytuł komiksu), a ta dziewczynka z mojego albumu ma na imię Lili. Ale wszystkie one są trochę do siebie podobne. Mogły by być tą samą osobą w różnych okresach życia, bo Lotta miała 7 lat, a Blue i Lili to nastolatki. Wymyśliłam je sama, więc mają coś ze mnie. A wszystkie historie były mniej lub bardziej inspirowane moimi prawdziwymi przeżyciami, emocjami etc.
Wysyłam ci dwie plansze z albumu i trochę szkiców.

Renata Gąsiorowska (scenariusz & rysunki), „Jungle Night”, mini kuš! #21, kuš! komikss, Ryga 2013.

[polecam zamówić tu: klik! klik!]

kus


Tagged: , , , , , , , ,

Skomentuj

What’s this?

You are currently reading Rekomendacje: Jungle Night at Kopiec Kreta.

meta

