Bohaterki Alice Munro też czytają komiksy

10/10/2013 § 1 komentarz

– Chciałabym być taka dobra jak ty. Z arytmetyki – powiedziałam i poczułam się osobą wielkoduszną.
– Za to ja jestem kiepska z ortografii – stwierdziła. – Robię najwięcej błędów i mogę nie zdać.
Jednak nie była tym jakoś szczególnie przejęta, raczej zadowolona, że może powiedzieć o sobie coś szokującego. Wciąż miała odwróconą głowę, nie patrzyła na mnie, lecz na zaspy brudnego śniegu zalegającego wzdłuż Victoria Street. Gdy mówiła, wydawała dziwny dźwięk, jakby zwilżała usta językiem.
– Na pewno zdasz – starałam się ją pocieszyć. – Jesteś taka dobra z arytmetyki. Kim będziesz, gdy dorośniesz?
Myra wyglądała na kompletnie zaskoczoną.
– Będę pomagać mojej mamie – oznajmiła. – I pracować w sklepie.
– No a ja to bym chciała zostać stewardesą – powiedziałam. – Ale nikomu nie mów. Niewiele osób o tym wie. Steve Canyon – Na pewno nie powiem – odparła Myra. – Czytasz może w gazecie komiks o Stevie Canyonie?
– Tak. – Zdumiało mnie, że Myra lubi komiksy i w ogóle może ją zainteresować coś innego poza szkołą.
rip kirby – A o Ripie Kirby?
Little Orphan Annie– Znasz komiks Mała sierotka Annie?

Alice Munro, Dzień motyla, {w:} „Taniec szczęśliwych cieni”, przeł. Agnieszka Kuc, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2013, str. 166.


Alice MunroWczoraj po południu pada pytanie: „Kto w tym roku dostanie literackiego Nobla?”. Odpowiadam, prawie na odczepnego, Alice Munro. A dziś okazuje się, że oddałem celny strzał. Mogłem postawić u buchmacherów…

Tagged: , , , , , , , , , , , ,

§ One Response to Bohaterki Alice Munro też czytają komiksy

Skomentuj

What’s this?

You are currently reading Bohaterki Alice Munro też czytają komiksy at Kopiec Kreta.

meta

