Najlepsza okładka 2012 roku: Niedźwiedź, kot i królik

14/02/2013 § Dodaj komentarz

Dziś na stronie serwisu „Aleja Komiksu” został opublikowany ranking najlepszych okładek komiksów wydanych w 2012 roku. Wziąłem w nim udział. Krótko, w kilku zdaniach uzasadniłem dlaczego Habibi i dlaczego Niedźwiedź, kot i królik. Poniżej można przeczytać delikatnie zredagowane uzasadnienie dla komiksu autorstwa Marii i Michała Rostockich. Aby przeczytać dlaczego nominowałem Habibi odsyłam na stronę „Alei” – klik! klik!

Niedźwiedź, kot i królik
niedzwiedz i ekipaGdy pierwszy raz spojrzałem na okładkę tego komiksu, przygotowaną przez Marię Rostocką, to skojarzenie, jakie wskoczyło mi do głowy było następujące: oto rysunki Beatrix Potter w wersji dla dorosłych.
Pewnie, gdyby tytułowe zwierzęta były ubrane, gdyby otoczenie było bardziej sielankowe (jak na ilustracjach angielskiej autorki), gdyby kolorystyka była bardziej jaskrawa, gdyby królik nie palił papierosa, to wówczas wielu potencjalnych czytelników, którzy chcieliby „ocenić książkę po okładce”, uznałoby, że ma do czynienia z książką dla dzieci. Nic bardziej mylnego. Chociaż książkę Niedźwiedź… można uznać za baśń, ale dla dorosłych.
Okładka została namalowana. Ramka z tytułem oraz nazwiskami autorów także. Ten zabieg trochę przywodzi na myśl elementarz lub szkolny zeszyt, czyli nadal pozostajemy w „dziecięcych” skojarzeniach, ale przez ciemne pnie drzew to „baśniowe” skojarzenie zostaje przełamane.
Album wyróżnia się także dużym formatem, twardą okładką pokrytą płótnem.

 

Tagged: , , , , , , , , , , , , , ,

Skomentuj

What’s this?

You are currently reading Najlepsza okładka 2012 roku: Niedźwiedź, kot i królik at Kopiec Kreta.

meta

