Żadnego podsumowania roku 2012 nie będzie

31/12/2012 § 2 Komentarze

Żadnego podsumowania roku 2012 nie będzie. Informacyjnie: przeczytałem w mijającym roku przeszło 180 książek, ponad 130 z nich to komiksy.
Źle się czuję, jestem chory. Nie mam ochoty szukać w zapiskach wszystkich tytułów, zastanawiać się nad tym, który był lepszy, a który gorszy, który mi się bardziej podobał, a który mniej. Pewnie są i takie, które mnie rozczarowały. Dla zainteresowanych polecam śledzenie informacji na stronie Komiks Roku, w tym roku na szczęście nie ma Pana Muchy, więc może ranking będzie miał większy sens.
A przecież nie wszystkie przeczytałem, nadal na nocnym stoliku leżą nieruszone: Habibi Craiga Thompsona, Zagubione dziewczęta Alana Moore’a i Melindy Gebbie, Ksionz Dominika Szcześniaka i Marcina Rusteckiego, Kiki z Montparnasse’u José-Louisa Bocqueta i Catela oraz kilka innych. Niektórych nie mam jeszcze w swoich zbiorach.
Po głębszym zastanowieniu, jednak chciałbym zwrócić uwagę na dwie pozycje, które w tym roku mnie bardzo poruszyły:
1) Elodie Durand (scen. & rys.), Parenteza, tłum. Wojciech Prażuch, Wydawnictwo POST, Kraków 2012.
Nie napisałem recenzji z tej książki, choć przez 10 miesięcy nosiłem się z zamiarem. To najbardziej przejmujący komiks jaki w tym roku przeczytałem.
2) Tomasz Samojlik (scen. & rys.), Ryjówka przeznaczenia, Wydawca Instytut Biologii Ssaków PAN, Białowieża 2012.
Recenzję napisałem, jest do przeczytania :tu: Cieszy bardzo informacja, że kultura gniewu wyda kolejne dwie części z przygodami Dobrzyka.
Uważam, że mijający rok był dobry. Niestety Wydawnictwo Ważka zawiesiło działalność, ale pojawiło się bardzo ciekawe wydawnictwo SmallPress, reaktywowało się wydawnictwo Manzoku (co prawda wydało tylko jeden tytuł, ale zawsze coś).
centralka

Rok 2013 zapowiada się bardzo, bardzo interesująco. Zwiastuny wydawnicze Centrali, kultury gniewu, timof comics & Mroja Press oraz Wydawnictwa Komiksowego (to debiutant, który ma w zapowiedziach już 9 pozycji). Dodatkowo Centrala i kultura gniewu uruchamiają serie komiksowe przeznaczone dla dzieci. Seria poznańskiego wydawnictwa ma już swoją nazwę – Centralka – i logo.
Mam tylko nadzieję, że ceny premier 2013 będą przystępne. Apeluję do rodzimych wydawców o zdrowy rozsądek przy ustalaniu ceny okładkowej.

Tagged: , , , , , , , , , , ,

§ 2 Responses to Żadnego podsumowania roku 2012 nie będzie

  • siaczex pisze:

    „Mam tylko nadzieję, że ceny premier 2013 będą przystępne.” – O właśnie, podpisuję się pod tym życzeniem.
    „Parenteza” to jednak komiks, o którym niełatwo pisać więc nie dziwię się. Ja się nie zdobyłam.
    Życzę zdrowia :)

  • Agnes pisze:

    Też się podpiszę.
    A Habibi sobie kiedyś kupię.

Skomentuj

What’s this?

You are currently reading Żadnego podsumowania roku 2012 nie będzie at Kopiec Kreta.

meta

