Bohdan Butenko: polski Will Eisner

07/07/2012 § Dodaj komentarz

W wakacyjnym numerze poznańskiego „IKS-a” (nr 7-8 (250)/2012) można przeczytać artykuł Sylwii Klimek pt.: Ojciec Gapiszona, Kwapiszona, Gucia i Cezara. Bohdana Butelki podróż między pokoleniami.
Sam tytuł wskazuje, o czym, a właściwie o kim, jest teks. Zostałem poproszony przez autorkę o zabranie głosu; tak się wypowiedziałem:

Bohdan Butenko to autor, który na stałe zostawił we mnie ślad. Czytano mi go w dzieciństwie, potem czytałem go sam. Następnie „z niego wyrosłem”. A teraz do niego wróciłem.
Przestałem uważać jego albumy za książki tylko i wyłącznie dla dzieci. Zrozumiałem, że są to świetne narysowane i opowiedziane komiksy. To tylko zmiana perspektywy. Prosta kreska, zabawne zabiegi formalne – to mi się podoba.
Gdy czytam komiksy innych autorów, szukam podobnego podejścia do medium komiksowego, co u Butenki. W końcu Bohdan Butenko, to polski Will Eisner – czyli klasyk!

Tagged: , , , , , , , , , ,

Skomentuj

What’s this?

You are currently reading Bohdan Butenko: polski Will Eisner at Kopiec Kreta.

meta

