Relacja z „Ligatury”, część druga

05/07/2011 § Dodaj komentarz

Wczoraj na stronie „Kolorowych Zeszytów” ukazała się druga (i ostatnia) część mojej relacji z „Ligatury”. Poniżej na zachętę mały fragment, całość do przeczytania :tu:

EAST COVER Ligatura Pitching 2011
Idea „pitchingu” polega na spotkaniu, zetknięciu ze sobą artystów komiksowych z wydawcami, redaktorami i innymi osobami, które są żywo zainteresowane promocją, rozpowszechnianiem i publikacją komiksów. Zasadniczo twórcy prezentują swoje prace przed międzynarodową komisją. Jej zadanie polega na wytypowaniu jednego projektu, który w późniejszym terminie zostanie wydany drukiem w PL. Pomysł na tego typu spotkanie, tak przeprowadzone, wydaje mi się bardzo dobry, wręcz świetny.
Dodatkowym atutem „pitchingu” w Poznaniu miał być katalog, o którym wspominają organizatorzy na swojej stronie, pisząc tak: „Podczas Festiwalu Kultury Komiksowej LIGATURA będzie dostępny katalog EAST COVER Pitchings zawierający profile wszystkich wybranych do prezentacji artystów. Po Ligaturze, katalog będzie rozsyłany do wydawnictw i organizatorów festiwali w Europie i USA”. Niestety katalogu nie dorwałem, nie wiem, czy się już ukazał i był dziś dostępny, a ja go przeoczyłem, czy też dopiero się ukaże.
Michał Słomka po polsku przedstawił ideę „pitchingu” oraz w kilku słowach przybliżył międzynarodowe jury. Wypowiedzi Michała przełożone zostały przez tłumacza, z pomocą Michała, na angielski. Szkoda jednak, że autorzy prezentujący swoje prace i projekty nie mieli wsparcia tłumacza, ponieważ nie wszyscy z nich biegle posługiwali się językiem angielskim. W piątek zaprezentowała się pierwsza grupa, a następnego dnia kolejna. Osobiście z tego, co widziałem, najbardziej podobała mi się prezentacja Kamila Tatary, czyli projekt komiksu pt. „Golden Boy”, który z wielką pasją mówił o swoim bohaterze, a także o swoim sposobie rysowania i przygotowywania kolejnych plansz. Bez żadnych wątpliwości mogę powiedzieć, że całość była genialnie narysowana. Chętnie kupiłbym album Kamila. Podobał mi się również projekt „Perpetum mobile” Jakuba Sytego oraz Mikołaja Radki. Komiks zbudowany z osobnych, krótkich i zabawnych historyjek, bardzo ciekawie kadrowanych. Obok wymienionych przeze mnie osób swoje prace przedstawiali jeszcze: Agata Dębicka, Jeroen Funke oraz Filip Bąk.
{W sobotę nie byłem na drugiej „pitchingowej” prezentacji, ponieważ w tym samym czasie odbywało się spotkanie autorskie Aleksandara Zografa, w którym uczestniczyłem. Tak informacyjnie podaję, że laureatem EAST COVER Ligatura Pitching 2011 został Jay Wright z UK, którego prace można oglądać :tu:}

{Zdjęcia, które zamieszczone są na „Kolorowych” oraz tu użyczyła Marta Piasecka, dziękuję!}

Tagged: , , , , , , , ,

Skomentuj

What’s this?

You are currently reading Relacja z „Ligatury”, część druga at Kopiec Kreta.

meta