Iwaszkiewicz & Otusiunio: Urania

18/06/2011 § Dodaj komentarz


Otusiunio dał się namówić, długo nie musiałem go namawiać, bo pomysł narysowania ilustracji do wiersza Jarosława Iwaszkiewicza, mu się spodobał. Wiersz:


Urania

Uranio, sosno, siostro — tak ciebie nazywam
Bo palcem pnia swego ukazujesz niebo
Wiatr co się w twojej czarnej grzywie zrywa
Zacicha dołem. Siostro, wzywam ciebie

Jak niegdyś wróże w koronach z jemioły
Abyś wytrwała w progu mego domu
I strzegła kwiatu, owocu i pszczoły
I serc co tutaj gasną po kryjomu.

Uranio, muzo dnia ostatecznego
Bogini końca, bogini trwałości
Zniszczeń bogini i wszystkiego złego
Stójże na straży domu i nicości.

Weźmij mnie w swoje grzywy, ty szalona
Wyszarp mi ręce co już nie wyrosną
Pogrzeb mnie, ratuj, daj swoje korony,
Bym także był Uranią, nicością i sosną.

Tagged: , , , , , , ,

Skomentuj

What’s this?

You are currently reading Iwaszkiewicz & Otusiunio: Urania at Kopiec Kreta.

meta