Tron: Dziedzictwo

06/03/2011 § Dodaj komentarz

1. W grudniu żałowałem, że poszedłem do kina na film „Tron: Dziedzictwo”, trzy miesiące później żałuję, że przeczytałem komiks „Tron: Dziedzictwo”. Bez wątpienia słowo „żałuję”, jest za mocnym słowem, w końcu nie żałuję tego, że przeczytałem książkę. Tego się nie żałuje, tego nie wypada żałować. Jeśli już to „ubolewam” nad tym, że ten komis przeczytałem. Właściwie żałuję wydanej kasy i zmarnowanego czasu, bo nie warto było.
2. Komiks ten powinien być rozdawany przed filmem jako darmowe materiały promocyjne. Ponieważ po obejrzeniu filmu nie warto, go czytać. Komiks i film są identyczne, bierze się to pewnie z tego, że komiks jest adaptacją scenariusza filmu. Wypowiedzi narratora powstały z pewnością na podstawie skryptu scenariusza filmu, a rozmowy (dymki) na podstawie listy dialogowej. Podobnie jest z ilustracjami, to wycięte i narysowane, co ważniejsze dla rozwoju akcji, kadry z filmu.
3. Rysunki są złe, bardzo złe.

Postaci są realistyczne, w niektórych kadrach, przypominają aktorów, grających główne role w firmie. Ale podobieństwo jest umowne i złudne zarazem, gdyż kilka strona dalej ta sama postać nie przypomina już siebie. Poznać ją można po ubraniu, po fryzurze, ale po twarzy, czy ciele już nie. Ot, taki sobie projekt aluzyjnego podobieństwa. Nie znalazłem ani jednego szkicu, który by przykuł moją uwagę, zaciekawił, który by się spodobał.
4. Kto nie czytał, niczego nie stracił. A kto przeczytał, niech ubolewa.

Stefano Ambrosio (scenariusz), Paolo Mottura, Michela Frare (rysunki), „Tron: Dziedzictwo”, tłumaczenie (brak danych), Tekst na podstawie scenariusza Edwarda Kitsisa i Adama Horowitza, Wydawnictwo Egmont Polska Sp. z o.o., Warszawa 2010.


[scenariusz: 1+, rysunki: 2-, kolory/cienie: 3]

Tagged: , , , , , , , ,

Skomentuj

What’s this?

You are currently reading Tron: Dziedzictwo at Kopiec Kreta.

meta